Da li ste nekada sebi postavili pitanje „Kako su nastale majice?“
Ukoliko ste od onih koji ovaj neizostavni deo garderobe rado nosite, karakterišete svoj stil, izražavate svoj stav ili emociju i želite da saznate više o tome kada su se majice u ljudskoj odevnoj kombinaciji pojavile na pravom ste mestu.
Majice su danas popularne u različitim bojama, dezenima tako da su što se tiče modnih detalja nezaostavne kako u opuštenoj, sportskoj, kežual ili poslovnoj varijanti. Kao što je ranije bilo nezamislivo da majica kratkih rukava bude nošena ispod sakoa, gotovo je bila i nezamisliva njihova upotreba pre sto godina kada one nisu ni postojale – odnosno nije ih bilo u današnjem obliku. Danas svoju majicu možete odštampati sa svojim motivom ili porukom, štampanje majice je jedna od najpovoljnijih usluga na našem tržištu, kako bi dobili idealnu žensku ili mušku majicu, a neizostavne su polo majice koje se mogu kombinovati u svakoj prilici. Takođe, za sve one koji vole da prate nove tehnologije postoje i takozvane online majice kako biste što lakše dizajnirali svoju majicu.
Kako bismo vam počeli priču o istorijatu, zamolićemo vas da na početku zamislite situaciju da se gradom šetate samo u donjem vešu, jer su upravo pre čitavog veka kada su se i pojavile one predstavljale deo donjeg veša. Kako se istorija razvijala, ljudi su uvideli da su majice udobne, u velikoj meri olakšavaju svakodnevne aktivnosti ali su i prijatne za nošenje u mesecima kada su visoke temperature i neizdržljive vrućine. Prekretnica u njihovom razvoju jeste momenat kada su mladi počeli da prikazuju svoje buntovništvo noseći određeni komad odeće, a u ovom trenutku to je majica koja je predstavljala novi momenat u odevanju.
Bez obzira da li ste filmofil ili ne, lepo je znati da se prva majica pojavila u filmu „Čarobnjak iz Oza“ i to 1939 godine.
Vojnici u prvim majicama
Majica kao komad donjeg veša, da li ste sigurni?
Verovatno i dalje sebi postavljate to pitanje – ali nema zamki. Odgovor na ovo pitanje je upravo DA – jer su se nekada ispod odeće nosili beli kombinezoni, što slikovito predstavlja duge gaće sa potkošuljama a imale su dugmiće sa prednje strane kako bi ih ljud mogli što lakše obući. Kao takve, majice su u tom periodu nošene svakodnevno, a najčešće su ih koristili fizički radnici u fabrikama. S obzirom na visoke temperature u letnjim mesecima, oni su ovakve kombinezone sekli na pola i na taj način birali koji deo će obući. Upravo u tom trenutku su nastale dugačke gaće i potkošulje, a s obzirom na sociološke i društvene norme u tom trenutku oni ni tako isečen komad odeće nisu mogli da nose bez odobrenja šefova, jer se u to vreme smatralo da je stvar opšte nekulture nositi donji veš javno i pokazivati ga čak i u vrelim letnjim danima.
Vojnici su u tom periodu počeli da nose upasane potkošulje, a taj trend nastavili su i nakon povratka iz armije. I upravo u periodu nakon Prvog svetskog rata na ulicama se moglo primetiti dosta onih koji su nosili neki vid majice – koje su nosili ratni vetarani, teški fizički radnici izašli iz fabrika ili poljoprivrednici.
Marlon Brando povećava popularnost nošenja majica
Kada smo pomenuli da majica postoji 100 godina bukvalno smo i mislili, jer upravo ove godine svi ljubitelji ovog odevnog predmeta mogu da proslave stogodišnjicu. Sama reč majica (na engleskom T – shirt) se u rečniku pojavila 1920. godine, a prvobitno su doživele toliku ekspanziju pre svega jer su lake za održavanje, jeftine su za proizvodnju, skrojene od tankog pamuka i nisu mogle da predstavljaju prepreku u izvođenju teških fizičkih poslova koji su bili svakodnevnica.
Bez obzira da li ste filmofil ili ne, lepo je znati da se prva majica pojavila u filmu „Čarobnjak iz Oza“ i to 1939. godine, a scena je upravo ona koja pokazuje radnike koji Strašilu menjaju seno dok su obučeni u majice. Tada je zahvaljujući ovoj sceni, prekinut stereotip da majice nose samo obični fizički radnici, a svoju popularnost majice kao takve su dobile u filmu „Tramvaj zvani želja“ čiju je glavnu ulogu tumačio Marlon Brando. Publika je tada na bioskopskom platnu videla Branda u ulozi Stenlija koji je nosio Levisovu 501 majicu, ali s obzirom na društvene okolnosti u to vreme – ovaj komad odeće se i dalje svrstavao pod donjim vešom te su filmski kritičari njegov potez okarakterisali kao buntovnički.
Danas se majice koriste kako u modnoj tako i u marketing industriji, a sigurni smo da i vi kod svoje kuće imate neki komad „brendirane“ majice i to „makar za spavanje“. Upravo su se majice kao reklamni materijal počele štampati šezdesetih godina, i to sa logoima raznih kompanija. Međutim, danas se i vama pruža mogućnost da imate svoju „brendiranu“ majicu možda sa citatom po vašoj želji, slikom, ili dizajnu i to veoma povoljno. Majice sa natpisom kao i dizajnirane su pravi modni hit koji je dostupan svakoj osobi na planeti.
Kao što vidimo kroz istoriju nekada se uz majice, odnosno neki komad odeće moglo videti ko kojoj klasi pripada u društvu, a danas na osnovu sklada boja, materijala, nijansi i vrste majice možemo saznati za druge o njihovim uverenjima, omiljenim brendovima, pa i omiljenim fudbalskim klubovima – što da ne.
Bilo da izaberete majicu kao komad odeće u komercijalne odnosno reklamne svrhe, šaljive, aktivističke pa sve do svakodnevnog odevnog komada „Print store“ vam nudi kvalitetne i povoljne muške i ženske modele, sa mogućnošću dizajniranja po želji svakog od vas.